6 Şubat 2008 Çarşamba

AZ KAVRAMI (BÖP)

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI FORMU(BÖP)

Öğrencinin Adı-Soyadı:
Sınıfı:
Öğrencinin Performans Düzeyi


Kavram becerisi kazanmamıştır.


Kısa Dönemli Hedef



Varlık grupları arasından "az" olan varlık grubunu ayırt eder.



Öğretimsel Hedef

1. Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından "az" olan varlık grubunu gösterir.2. Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından "az" olan varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.3. Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından "az" olan gösterildiğinde "az" olduğunu söyler.

Öğretim Süreci

A) Öğretimin yapıldığı yer


B) Araç-gereçler



C)Öğretimde kullanılacak yöntem ve teknikler.



D) Süre






Dersin işlenişi






Değerlendirme(ölçü aracı kullanacak)


sınıf

Legolar,resimli kartlar, küpler, kalemler,Fasulyeler,



Basamaklandırmış, Anlatım,Soru –cevap, Tüm beceri



2 oturum


Öğretmen öğrenciyle ısınma çalışmaları yaptıktan sonra, öğretmen iki varlık grubu ile az kavramını gösterir. Öğretmen öğrencinin önüne incelemesi için iki farklı miktarda varlık grubunu koyar ve birkaç dakika incelemesine fırsat verir. Daha sonra çok olan varlık grubunu gösterir ve ‘Bu az’ der. Diğerini gösterir ve “bu az” değil der. Farklı varlık grupları ile bu ikili çalışmalar yapılır ve daha sonra iki varlık grubunu ifade eden resimli kartlarla bu çalışma tekrar edilir. Farklı tipte olan varlık grupları ve bu grupları ifade eden resimli kartlarla bu çalışmayı tekrarlar. Öğrenciler iki varlık grubu arasından az olan varlık grubunu ayırt etmeyi öğrendikten sonra öğrencinin genelleyebilmesi için bu çalışma derslik dışındaki günlük yaşamda karşılaşılan varlık grupları ile tekrarlanır. Öğrenciye çeşitli varlık grupları arasından az olanı göstermesi istenir. Verilen doğru cevaplar ödüllenir. Yanlışlarda sunum tekrarlanır. Öğretmen son olarak iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarını öğrenciye gösterir ve öğrenciden az olan varlık grubunu göstermesini ister. Sırayla bu çalışma yapılır. Doğru cevaplar ödüllenir. Yanlışlarda sunum tekrarlanır

Öğretmenin Adı Soyadı:


DEĞERLENDİRME
Bildirimler
Ölçüt
Yönerge
1. Oturum
2. Oturum
Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından "az" olan varlık grubunu gösterir.

3/4
Bunlara bak ve az olanı göster.


1–5 Boncuk- 3 Boncuk


2- 6 fasulye – 3 fasulye


3-8 düğme -4 düğme


Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından "az" olan varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir


3/4
Resimlere bak ve az olanı göster.


1–5 Kalem resmi–3 kalem resmi


2- 8 ayna resmi– 5 ayna resmi


3- 7 kedi resmi -4 ağaç resmi


Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından "az" olan gösterildiğinde "az" olduğunu söyler


3/4
Önündeki nesnelere ve resimlere bak ve bunun durumu buna göre nasıl?

1–5 silgi -3 silgi




2- 8 çiçek resmi– 5 ev resmi




3- 7 elma resmi -4 ev resmi


Değerlendirme Sistemi: +: Bağımsız S: Sözel yardım
M: Model olma F: Fiziksel yardım
( alıntıdır...)

Hiç yorum yok: