6 Şubat 2008 Çarşamba

GÖRSEL İŞİTSEL ALGI (BÖP)

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI FORMU(BÖP)

Öğrencinin Adı-Soyadı:
Sınıfı:
Öğrencinin Performans Düzeyi

Görsel, işitsel algıyı geliştirici çalışmalar yapmaz.
Kısa Dönemli Hedef

Bağımsız Görsel, işitsel algıyı geliştirici çalışmalar yapar..


Öğretimsel Hedef

1. Yapılan hareketi tekrar eder.2. Söylenen tek sözcüklü yönergeleri yerine getirir.3. Söylenen iki veya daha fazla sözcüklü yönergeleri yerine getirir.4. Duyduğu sese ait resmi gösterir.
5. Adı söylenen nesnenin resmini gösterir.6. Verilen resimlerdeki yanlışlıkları gösterir.7. Bulunduğu ortamda yapılan değişikliklerin neler olduğunu söyler.

Öğretim Süreci
A) Öğretimin yapıldığı yer
B) Araç-gereçler
C)Öğretimde kullanılacak yöntem ve teknikler.
D) Süre



Dersin işlenişi







Değerlendirme(ölçü aracı kullanacak)

sınıf
Teyb, kaset, resimli kartlar

Basamaklandırılmış yöntemi,Tüm beceri
8 oturum


Öğretmen dikkat çekme ve derse hazırlık kısmından sonra öğrenciye bu ders sonra öğrenciye kendi yaptığı davranışları tekrar ettirir. Öğretmen ilk önce kendisi tek sözcüklü yönergeleri söyler ve bu yönergeye göre davranışta bulunur. Daha sonra öğrenciye tek sözcüklü yönergeler verir ve öğrenciden yerine getirmesini ister. Doğru davranışlar ödüllendirilir. Yanlışlarda sunum tekrarlanır. Öğretmen bu çalışmadan sonra iki ve daha fazla sözcüklü yönergeleri yerine getirmesini ister. Doğru davranışlar ödüllendirilir. Yanlışlarda sunum tekrarlanır. Bu çalışmadan sonra öğretmen teypten öğrenciye sesler dinletir ve bu sesin hangi resimdeki varlık tarafından çıkarıldığını sorar. Doğru davranışlar ödüllendirilir. Yanlışlarda sunum tekrarlanır. Öğrenci duyduğu sese ait resmi gösterebiliyorsa bir sonraki basamağa geçilir ve öğrenciden adı söylenen varlığa ait sesin kaynağını göstermesi istenir. Doğru davranışlar ödüllendirilir. Yanlışlarda sunum tekrarlanır.

Öğretmenin Adı Soyadı:







DEĞERLENDİRME
Bildirimler
Ölçüt
Yönerge
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Yapılan hareketi tekrar eder.
%100
Yapılan hareketi tekrar et.








Söylenen tek sözcüklü yönergeleri yerine getirir.
%100
Otur.
Kalk.
Gel.
Git








Söylenen iki veya daha fazla sözcüklü yönergeleri yerine getirir.
%100
Masaya git ve kalemi getir.








Duyduğu sese ait resmi gösterir.
%100
Sesi dinle ve hangi resme ait göster.








Adı söylenen nesnenin resmini gösterir.
%100
Kalemi göster.
At’ı göster.








Verilen resimlerdeki yanlışlıkları gösterir
%100
Resme bak ve yanlışlıkları düzelt.








Bulunduğu ortamda yapılan değişikliklerin neler olduğunu söyler.
%100
Sınıfta yapılan değişiklikleri söyle.








Not:%100 ölçütün alt sınırı %70’ dır.


Değerlendirme Sistemi: +: Bağımsız S: Sözel yardım
M: Model olma F: Fiziksel yardım

(alıntıdır...)

Hiç yorum yok: