6 Şubat 2008 Çarşamba

SİYAH RENK KAVRAMI(BÖP)BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI FORMU(BÖP)

Öğrencinin Adı-Soyadı:
Sınıfı:
Öğrencinin Performans Düzeyi


Renk kavramını kazanmamıştır. Önkoşul becerileri kazanmış.

Uzun Dönemli Amaç


Öğrenci bağımsız olarak renk kavramını kazanır.



Kısa Dönemli Hedef


Öğrenci, farklı renkte, aynı türde dört nesne arasından”siyah renkte olanı göster" dendiğinde dört kezden üçünde gösterir.




Öğretimsel Hedef

1.farklı renkte aynı türde iki nesne ararsında siyah olanı göstermesi istenildiğinde siyah olan nesneyi gösterir.
2.farklı renkte aynı türde üç nesne ararsında siyah olanı göstermesi istenildiğinde siyah olan nesneyi gösterir.
3.farklı renkte aynı türde dört nesne ararsında siyah olanı göstermesi istenildiğinde siyah olan nesneyi gösterir.


Öğretim Süreci

A) Öğretimin yapıldığı yer


B) Araç-gereçler



C)Öğretimde kullanılacak yöntem ve teknikler.



D) Süre

















E) Dersin işlenişi


















F) Değerlendirme


sınıf

kuru boya kalemi, boncuk ,lego,silgi




Basamaklandırmış, Anlatım,Soru –cevap,



2 oturum







Öğretime Hazırlık: Öğretmen öğretim sırasında kullanacağı araçları kapalı bir kutunun içinde yere, kendi sandalyesinin yanına koyar. Daha sonra öğretmen ve öğrenci süreci içinde öğrencinin araçlar hakkındaki sorularına, yorumlarına dikkat eder. Sonra öğretmen araçları toplayıp kutuya koyar ve öğrenciye çalışma bitiminde dolaptan istediği bir aracı (top, bebek, yap-boz, vb.) alıp, çalışabileceğini söyler.
Öğretim:
Öğretmen birinci araç setini kutudan çıkarır. "Bakalım bunun içinden ne çıkıyor?" diyerek öğrencinin dikkatini kendisine çeker ve birer birer araçları (bir siyah,bir pembe, kuru boya) masaya dizer. Daha sonra öğretmen eline siyah kuru boyayı alarak öğrenciden öğretime hazırlık aşamasında gelen tepkiler doğrultusunda söyleyişi başlatır . örneğin:bununla anne böyle yapıyor." diyerek öğretmen makyaj yapıyormuş gibi yapar. Ya da, "Bu siyah (kalemi saçlarının yanına götürerek); bak aynı; bir kız resmi yaparsak saçlarını bununla boyayalım; tamam mı?" der. Siyah kalemi pembe kalemle yanyana tutar; "Bu siyaha benzemiyor." der ve masaya bırakır. Elindeki siyah kalemi bir kez daha gösterir ve "Işte bu siyah; bununla (çocuğun benzetmesi hangisiyse, yinelenir) annemiz böyle yapıyor." der.
Öğretmen, "Şimdi bunları karıştıralım." der ve masaya tüm boya kalemlerini koyarak karıştırır ve yanyana dizer. "Şimdi göster bakalım; hangisi siyah?; hangisiyle anne böyle yapıyor (aynı hareket tekrarlanır)" der. Ya da, "Hangisi siyah; saçlar hangisiyle boyayacaktık?" diye sorar. Öğretmen 1-2 saniye bekler. Öğrencinin tepkisi doğru ise aferin, çok güzel, bravo, alkış, şeker, bisküvi, kraker gibi ödüllerden, öğrenci için pekiştireç etkisi yaptığı daha önceden belirlenen birini kullanır.
Öğrencinin tepkisi yanlış ise, öğretmen çocuğa hiçbir söz söylemeden, aynı araç setiyle öğretime geri döner. Etkinliği tekrar ettikten sonra tekrar çocuğa "Hangisi siyah?; haydi siyah i sen göster" der. 1–2 saniye bekler. (1. davranış kazanıldıktan sonra aynı sunumla diğer davranışların öğretimi yapılır)
(alıntıdır...)

Hiç yorum yok: