6 Şubat 2008 Çarşamba

TANE KAVRAMI (BÖP)

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI FORMU(BÖP)

Öğrencinin Adı-Soyadı:
Sınıfı:
Öğrencinin Performans Düzeyi

Tane kavramı becerisi kazanmamıştır.
Kısa Dönemli Hedef

Bağımsız olarak 1, 2, 3,4,5 doğal sayılarını kazanır.


Öğretimsel Hedef

1. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeler içinden 1(2,3,4,5) tane nesne olanı gösterir.2. 1(2,3,4,5) tane nesnesi olan küme gösterildiğinde nesne sayısının 1(2,3,4,5) tane olduğunu söyler.
3. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeleri ifade eden resim kartları arasından 1(2,3,4,5) tane nesnesi olan resim kartını gösterir.
4. 1(2,3,4,5) tane nesneyi ifade eden resim kartı gösterildiğinde nesne sayısının 1 (2,3,4,5) tane olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde nesne kümesi içinden 1 (2,3,4,5) nesne alır.

Öğretim Süreci
A) Öğretimin yapıldığı yer
B) Araç-gereçler
C)Öğretimde kullanılacak yöntem ve teknikler.
D) Süre
Dersin işlenişi






Değerlendirme(ölçü aracı kullanacak)

sınıf
Legolar,resimli kartlar, gerçek nesneler
Anlatım,Soru –cevap,Tüm beceri
8 oturum
Öğretmen dikkat çekme ve derse hazırlık kısmından sonra öğrenciye bu ders 1,2,3,4,5 doğal sayılarını öğreneceğiz der. Öğrencinin önüne materyalleri koyar ve birkaç dakika incelemesi için izin verir.Öğretmen eline bir tane lego alır ve öğrenciye elimde bir tane lego var bir der.Öğrenciye tekrar sorar elimde kaç tane lego var? Öğretmen diğer materyallerle bu çalışmayı tekrarlar. Daha sonra öğrencinin önüne farklı sayılarda materyaller koyar ve 1(2,3,4,5) tane olanı göstermeleri istenir. Doğru cevaplar ödüllendirilir.Öğretmen bu çalışmaları resimli kartlarla tekrarlar. En son nesneler arasından istenen sayı kadar verme çalışması yapılır. Doğru cevaplar ödüllendirilir . Yanlışlarda öğretmen sunumu tekrarlar.
Öğretmenin Adı Soyadı:

DEĞERLENDİRME
Bildirimler
Ölçüt
Yönerge
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeler içinden 1(2,3,4,5) tane nesne olanı gösterir.

3/4
Bu nesnelere bak ve 1 tane olanı göster.








2 tane olanı göster.








3 tane olanı göster








4 tane olanı göster








5 tane olanı göster








1(2,3,4,5) tane nesnesi olan küme gösterildiğinde nesne sayısının 1(2,3,4,5) tane olduğunu söyler.



3/4
Bu nesnelere bak ve kaç tane olduğunu söyle.








1 tane








2 tane








3 tane








4 tane








5 tane








. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeleri ifade eden resim kartları arasından 1(2,3,4,5) tane nesnesi olan resim kartını gösterir.


3/4
Bu resimlere bak ve 1 tane olanı göster








2 tane olanı göster.








3 tane olanı göster








4 tane olanı göster








5 tane olanı göster








4. 1(2,3,4,5) tane nesneyi ifade eden resim kartı gösterildiğinde nesne sayısının 1 (2,3,4,5) tane olduğunu söyler.
3/4
Bu resimlere bak ve kaç tane olduğunu söyle








1 tane








2 tane








3 tane








4 tane








5 tane








Söylendiğinde nesne kümesi içinden 1 (2,3,4,5) nesne alır.
3/4
Önündeki nesnelerde 1 tane nesne al.








2 tane al.








3 tane al.








4 tane al.








5 tane al.








Değerlendirme Sistemi: +: Bağımsız S: Sözel yardım
M: Model olma F: Fiziksel yardım

(alıntıdır..)

Hiç yorum yok: