7 Şubat 2008 Perşembe

ÖZEL ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI OTİSTİKLER EĞİTİM PROGRAMI

KURUMUN ADI : KURUMUN ADRESİ : KURUCUSUNUN ADI PROGRAMIN ADI:







Özel…………………. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi



:

M.E. B. Özel ………. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Otistik Bireyler Hedef Programı
PROGRAMIN DAYANAĞI: 5580 Sayılı Özel Eğitim Kurumlan Kanunu ve buna bağlı
Yönetmelikler
PROGRAMIN SEVİYESİ : 2,5 - 21 Yaş arası otistik özellik taşıyan çocuklar

PROGRAMIN AMAÇLARI : a) Otistik özellik taşıyan çocukların beden, zihin, sosyal ve
duygusal gelişimlerini desteklemek
b) İyi vatandaş olmaları için gerekli temel bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkları kazandırmak
c) Kendi kendilerine yetebilmelerini ve var olan yeteneklerini en iyi şekilde kullanabilmelerini sağlamak
d) Özel program, metot, araç ve gereçler yolu ile ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yetişmelerini, hayata ve üst öğrenime hazırlanmalarını sağlamak
e) Yeterli sağlık, temizlik, beslenme ve düzen alışkanlıklarını
kazandırmak
f) Toplum için uyumlu, üretici ve sorumluluk, alabilen fertler olabilmelerini sağlayabilmek
g) Konuşmayı bir iletişim aracı olarak kullanmalarını ve
kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlamak
h) Aileye çocuklarının özellikleri ve eğitimine nasıl katkıda bulunabilecekleri konusunda rehberlik etmek
ı) Kendine güvenlerini ve topluma uyumlarını sağlayacak güzel
sanatlar (resim, müzik, el sanatları) ve beden eğitimi
programlarını uygulamak
PROGRAMIN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR: Programda yer alan beceriler, çocuğun bireysel özelliklerine göre düzenlenerek, grup, bireysel ve aile eğitimi programı şeklinde uygulanmaktadır.
PROGRAMIN SÜRESİ :
Haftalık Süre ( Saat Olarak) : 30 Saat
Toplam Süre : 34 Hafta
PROGRAM MUHTEVASININ TAMAMININ TOPLAM KURS SÜRESİNE GÖRE HAFTALIK DAĞILIMI:
1. HAFTA:
A. ÖZBAKIM
1) El yıkama ve kurulama
B. KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Dinleme ve Konuşma İlkeleri
2) Sesin geldiği yönü anlamak
C. BEDEN EĞİTİMİ
1) Vücudu tanıma alıştırmaları
D. OKUMAYA HAZIRLIK
1) Temel şekilleri tanımak, eşleştirmek, gruplamak
a) Daire (Tanım)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Çeşitli çizgiler çizmek
a) Daire çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Kavramları Tanıma
a) Büyük-küçük kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Basit şekilleri boyama
H) MÜZİK
1) Dinleme çalışmaları
2. HAFTA:
A) ÖZBAKIM
1) Diş Fırçalama
2) Çatal Kaşık Kullanma
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Sesin geldiği yönü anlamak
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Vücudu tarama çalışmaları
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Daire ( Eşleştirme)
2) Daire ( Gruplama)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Daire çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Büyük-küçük kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Yön Bilgisi
H)MÜZİK
1) Sesin yönünü anlamak.
3.HAFTA:
A) ÖZBAKIM
1) Giyinme-Soyunma
2) Temizlik maddelerini kullanma
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Görme ve işitme yoluyla algılama yeteneğini geliştirme
C) BEDEN EĞİTİMİ1) Denge Alıştırmaları
a) Yerde yapılan hareketler
b) Denge ağacı ile yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Kare (Tanıma)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Eğri çizgiler çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Az - Çok kavramı
G) EL GÖZ KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI1) Kaba hareketler ( Giyinme, çivi çakma vs.)
H) MÜZİK
1) Sesin yönünü anlama
4.HAFTA
A) OKULUMUZ
1) Okul ve okulun bölümleri
2) Okulda görevli kişileri tanıma
3) Sınıf içinde-dışında bahçede, okula geliş ve gidişlerde uyulması gereken kurallar
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Görme ve işitme yoluyla algılama yeteneğini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Yerde yapılan hareketler
2) Denge ağacı ile yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Kare (Tanıma)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Eğri çizgiler çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Kalın-ince kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI
1) Özel Hareketler (Boncuk dizmek, hamurla şekil yapmak vs.)
H) MÜZİK
1) Sesin yönünü anlamak
5. HAFTA
A) OKULUMUZ
1) Okul çevresindeki alış-veriş yerlerini tanıma
2) Günlük hayatta ve oyunda kurallara uyum
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Gördüğünü ayırabilme yeteneğini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Yerde yapılan hareketler
2) Denge ağacı ile yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Kare (Eşleştirme)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Düz çizgiler çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Kalın - İnce kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Özel Hareketler (Boncuk dizme)
H) MÜZİK
1) Sesleri ayırabilme

6. HAFTA
A) OKULUMUZ
1) Bir işi paylaşarak yapma
2) Başladığı işi bitirme
3) Yardımlaşma
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Gördüğünü ayırabilme yeteneğini geliştirme
C) BEDEN EĞİTİMİ1) Yürüme alıştırmaları
a) Yerde yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Kare (Gruplama)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Düz çizgiler çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Uzun-Kısa kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI
1) Özel beceriler (kâğıt katlayarak, ince tellerle şekiller yapmak)
H) MÜZİK
1) Sesleri ayırabilme
7. HAFTA
A) VÜCUDUMUZ VE DUYU ORGANLARI
1) Vücudun ana bölümleri
2) Baş
3) Gövde
4) Kollar
5) Bacaklar
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İşittiğini ayırabilmek yeteneğini geliştirme
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Yerde yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Üçgen (Tanıma)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Düz çizgiler çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Yakın-Uzak kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI
1) Temizlik İşleri
a) Beden ve Giyim çalışmaları
H) MÜZİK
1) Sesin yönünü anlama
8. HAFTA
A) VÜCUDUMUZ VE DUYU ORGANLARI1) Duyu Organları
a) Göz
b) Dil
c) Kulak
d) Burun
e) Deri
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İşittiğini ayırabilme yeteneğini geliştirme
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Yerde yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Üçgen Tanıma
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Düz Çizgiler Çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Yakın Uzak kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI1) Beden ve giyim temizliği
H) MÜZİK
1) Sesleri ayırabilme
9. HAFTA
A) SAĞLIĞIMIZ
1) Sağlıklı olmak için gerekli temel kurallar
2) Hastalık, kazalardan korunma ve ilkyardım
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Gördüğünü hafızasında tutabilme yeteneğini geliştirme,
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Çeşitli taklit yürüyüşleri
D) YAZMAYA HAZIRLIK1) Dik çizgiler çizebilmek
E) SAYMAYA HAZIRLIK1) Altında Üstünde kavramı
F) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Kullanılacak araç ve gereçlerin temizliği
G) MÜZİK
1) Sesleri Tanıyabilme
10. HAFTA
A) SAĞLIĞIMIZ
1) Hastalık, kazalardan korunma ve ilkyardım
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Gördüğünü hafızasında tutabilme yeteneğini kazandırmak
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Çeşitli taklitli yürüyüşler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Üçgen (Gruplama)
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Dik Çizgiler Çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) İçinde - Dışında Kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI1) Kullanılacak araç ve gereçlerin temizliği
H) MÜZİK
1) Sesleri Tanıyabilme
11.HAFTA
A) EVİMİZ-AİLEMİZ
1) Ailedeki Fertler
2) Aileyi Oluşturan Fertlerin Rolleri
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İşittiğini hafızasında tutabilme yeteneğini kazandırmak
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Çeşitli taklit yürüyüşleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Dikdörtgen (tanıma)
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Şekillerde alt kavramım anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Sağında-Solunda kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYON ÇALIŞMASI
1) Ayrıntılı şekilleri boyama (Pastel boya ile)
H) MÜZİK
1) Sesleri tanıyabilmek
12. HAFTA
A) EVİMİZ — AİLEMİZ
1) Ailenin sosyal ve psikolojik ihtiyaçları
2) Evin bölümleri ve eşyalar
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İşittiğini hafızasında tutabilme yeteneğini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Alet kullanarak yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Dikdörtgen (Tanıma)
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Şekillerde üst kavramını anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Sağında-Solunda kavramı
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Basit şekilleri boyama ( sulu boyama)
H) MÜZİK
1) Tek vuruş ile ritim çalışması
13. HAFTA
A) EVİMİZ -AİLEMİZ
1) Evde günlük hayat
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Konuşma organlarının(dudak, dil, yüz, çene kasları) kullanılması
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Alet kullanılarak yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Dikdörtgen (Tanıma)
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Şekillerde üst kavramını anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Ritmik Sayma
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMASI
1) Ayrıntılı şekilleri boyama(sulu boya ile boyama)
H) MÜZİK
1) Tek vuruş ile ritim çalışması
14. HAFTA
A) EVİMİZ -AİLEMİZ
1) Ailenin alış -veriş yaptığı yerler ve alış verişte uyulması gereken kurallar
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Emme, üfleme becerisini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Alet kullanarak yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Dikdörtgen (tanıma)
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Şekillerde üzerinde kavramını anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Ritim sayma
G) EL — GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMASI1) Basit resim yapma
H) MÜZİK
1) Tek vuruş ile ritim çalışması
15. HAFTA
A) ULAŞIM ARAÇLARI
1) Ulaşım araçları ve çeşitleri
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Emme üfleme becerisini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Büyük ve küçük kas motor hareketleri
a) Baş hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Farklı şekilleri tanıma
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Harflerde alt kavramını anlamak (Örnek: Ç,Ş,İ)
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Ezbere sayma
G) EL - GÖZ KOORDİNASYONU YETENEK ÇALIŞMALARI1) Oyun ve Oyuncaklar
H) MÜZİK
1) İki farklı vuruş ile ritim çalışması
16. HAFTA
A) ULAŞIM ARAÇLARI
1) Ulaşım araçlarının sürücüleri, yolları ve durakları
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Emme, üfleme becerisini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Baş Hareketleri
2) Vücudun farklı pozisyonlarındaki hareketi
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Farklı Tanıma
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Harflerde alt kavramını anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Basit sayma alıştırmaları
G) EL - GÖZ KOORDİNASYON YETENEK ÇALIŞMALARI1) Çamur, hamur, kâğıt ile şekiller meydana getirmek
H) MÜZİK
1) İki farklı vuruş ile ritim çalışmaları
17. HAFTA
A) ULAŞIM ARAÇLARI
1) Ulaşım araçlarında uyulması gereken kurallar
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Çiğneme becerisini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Vücudun farklı pozisyonlardaki hareketi
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Farklı şekillerin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilmek
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Harflerde üst kavramını anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Dokunarak sayma
G) EL -GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Basit Resim Yapma
H) MÜZİK
1) İki farklı vuruş ile ritim çalışmaları
18. HAFTA
A) ULAŞIM ARAÇLARI
1) Trafik kuralları
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Çiğneme becerilerini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Vücudun farklı pozisyonlardaki hareketi
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Farklı şekillerin birbirleriyle ilişkilerini anlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Harflerle üst kavramını anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Sayılan eşleştirme
G) EL -GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Çeşitli tahta parçalarından oyuncak yapmak
H) MÜZİK
1) Tek ve iki farklı vuruş ile ritim çalışmaları
19. HAFTA
A) HAYVANLAR
1) Hayvanları genel olarak tanıma ve sınıflama
a) Hava-Deniz-Kara Hayvanları
b) Evcil-Yabani-Çiftlik Hayvanları
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Yanak - Dil hareketlerin geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Denge sehpasında yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Harf bilgisini kazandırmak
a) Yazılmış harfleri hatırlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Harflerde üzerinde kavramını anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Sayılan karşılaştırma
G) EL -GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Çamur ve Hamur şekiller oluşturmak
H)MÜZİK
1) Tek ve İki farklı vuruş ile ritim çalışmaları
20. HAFTA
A) HAYVANLAR
1) Hayvanlardan elde edilen ürünler
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Yanak ve dil hareketlerini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Denge Sehpasında yapılan hareketler
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Yazılmış harfleri hatırlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Harflerde üzerinde kavramım anlamak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Sayıları karşılaştırma
G) EL -GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Plasterin ve kâğıt ile şekiller meydana getirmek
H) MÜZİK
1) Müzik aletlerini tanıma
21. HAFTA
A) HABERLEŞME
1) Haberleşme araçları
2) Haberleşme kurum ve personelleri
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Dudak hareketlerini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Vücut parçalarının farklı pozisyonlardaki hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Yazılmış harfleri hatırlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Devamlılığı olan farklı çizgileri çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Sayı sembollerini anlama, tanıma
a) Birebir nesne - nesne eşlemesi yapma
G) EL - GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Çeşitli tahta parçalarından oyuncaklar yapmak
H) MÜZİK
1) Müzik aletlerini tanıma
22. HAFTA
A) HABERLEŞME
1) Haberleşme araçlarının kullanılması
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Dudak hareketlerini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Vücut parçalarının farklı pozisyonlardaki hareketi
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Yazılmış harfleri hatırlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Devamlılığı olan farklı çizgileri çizmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Birebir nesne -resim eşleştirmesi yapma
G) EL -GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Çeşitli tahta parçalarından oyuncaklar yapmak
H) MÜZİK
1) Müzik aletleri ile ritim çalışmaları
23. HAFTA
A) YİYECEKLER
1) Meyveler
2) Sebzeler
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Dudak hareketlerini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ1) Oyunlar
a) Bahçe Oyunları
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Harf Tamamlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Resim kopya etmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Birebir resim-resim eşleştirmesi
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Lego, noper kullanarak oyuncaklar yapmak
H) MÜZİK
1) Müzik aletleri ile ritim çalışmaları
24. HAFTA
A) YİYECEKLER
1) Yiyeceklerin elde edildiği yerler
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Dudak hareketlerini geliştirmek
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Sınıf içi oyunlar
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Harf tamamlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Şekil kopya etmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Birebir resim-resim eşleştirmesi
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Lego, noper kullanarak oyuncaklar yapmak
H) MÜZİK
1) Müziğe uygun hareket etme
25. HAFTA
A) MEVSİMLER
1) Mevsimlerdeki hava değişikliği
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Kendisi hakkında bilgi verme
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Bahçe Oyunları
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Harf Tamamlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Harf kopya etmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Nesneleri 1 'den 10'a kadar saymak
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Lego, noper kullanarak oyuncaklar yapmak
H) MÜZİK
1) Müziğe uygun hareket etme
26. HAFTA
A) MEVSİMLER
1) Mevsimlerdeki tabiat değişiklikleri
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Kendini ifade
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Sınıf içi oyunlar
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Harf tamamlamak
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Adım Yazmak
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Nesne-rakam eşleştirmesi yapma
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Kâğıt ve karton işleri
H) MÜZİK
1) Müzikle taklit oyunları oynama
27. HAFTA
A) MEVSİMLER
1) Mevsimlere uygun yiyecek ve giyecekler
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Yaptığı bir işi anlatma
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Taklit hareketleri ve oyunları
a) Hayvan hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Basit kelimeleri tanımak
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Nesne-rakam eşleştirmesi yapma
F) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Kâğıt yırtma ve yapıştırma
G) MÜZİK
1) Müzikle taklit oyunları oynama
28. HAFTA
A) MEVSİMLER
1) Mevsimlere göre yapılacak sosyal faaliyetler
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Yaptığı bir işi anlatma
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Hayvan taklit hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Basit kelimeleri tanıtmak
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Güzel yazı yazmak
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Sayı sembollerini eşleştirme
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Kâğıt yırtma ve yapıştırma
H) MÜZİK
1) Sessizce müzik dinleme
29. HAFTA
A) BAYRAMLAR
1) Milli Bayramlar
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Yaşadığı bir olayı anlatma
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Hayvan taklit hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Basit kelimeleri tanımak
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Güzel yazı yazmak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Rakamları tanıma
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI
1) Basit parçalarla kompozisyon oluşturarak şekil yapmak
H) MÜZİK
1) Sessizce müzik dinleme
30. HAFTA
A) BAYRAMLAR
1) Dini Bayramlar
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) Yaşadığı bir olayı anlatma
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) İnsan taklit hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Kelime haznesini geliştirmek
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Güzel yazı yazmak
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Sayı sembollerini tanıma
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI
1) Basit parçalarla kompozisyon oluşturarak şekil yapmak
H) MÜZİK
1) Şarkılara ritimle katılma
31. HAFTA
A) BİREYSEL EĞİTİM
1) İlkokullara devam eden çocukların bütün derslerini desteklemek amacıyla eğitim
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İsteklerini sözlü olarak bildirme
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) İnsan taklit hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Kelime haznesini geliştirmek
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Noktalama kurallarına dikkat
F) SAYMAYA HAZIRLIK
1) Rakamların üzerinden çizmek
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Karton yırtma ve yapıştırma
H) MÜZİK
1) Şarkılara ritimle katılma
32. HAFTA
A) BİREYSEL EĞİTİM
1) İlkokullara devam eden çocukların bütün derslerini desteklemek amacıyla eğitim
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İsteklerini sözlü olarak bildirme
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) İnsan taklit hareketleri
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Kelime haznesini geliştirmek
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Noktalama ve imla kurallarına dikkat
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Rakamlara bakarak yazma
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Makas kullanma
H) MÜZİK
1) Şarkılara sözle katılma
33.HAFTA
A) BİREYSEL EĞİTİM
1) İlkokullara devam eden çocukların derslerini destekleme
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İsteklerini sözlü olarak bildirme
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Dikkati arttıran, beceri kazandıran oyunlar
D) OKUMAYA HAZIRLIK
1) Çeşitli soyut kavramları tanıma
E) YAZMAYA HAZIRLIK
1) Temiz ve düzgün defter tutmayı öğretmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Rakamlara bakarak yazma
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Makas kullanma
H) MÜZİK
1) Şarkılara sözle katılma
34. HAFTA
A) BİREYSEL EĞİTİM
1) İlkokullara devam eden çocukların derslerini destekleme
B) KONUŞMA EĞİTİMİ
1) İsteklerim sözlü olarak bildirme
C) BEDEN EĞİTİMİ
1) Dikkati arttıran, beceri kazandıran oyunlar
D) OKUMAYA HAZIRLIK1) Çeşitli soyut kavramları tanıma
E) YAZMAYA HAZIRLIK1) Temiz ve düzgün defter tutmayı öğretmek
F) SAYMAYA HAZIRLIK1) Rakamlara bakmadan yazma
G) EL-GÖZ KOORDİNASYONU ÇALIŞMALARI1) Makas kullanma
H) MÜZİK
1) Şarkılara sözle katılma
DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ ESASLAR: Çocuğun hafta içinde çalışmaları değerlendirilerek davranış değerlendirme formlarına işlenmektedir.
METHOD VE TEKNİKLER : a) Hedef davranışın belirlenmesi
b)Uyarıcının belirlenmesi
c) Doğru tepkinin belirlenmesi
d) Ödülün belirlenmesi
e) Başarının değerlendirilmesi
PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM MALZEMELER: Oynayalım - Öğrenelim (1–2–3) Ya-pa Yayınları
DİĞER ARAÇLAR: Müzik Aletleri, Legolar, Bul-Yap' lar, Renkli boncuklar ve çiviler, küpler, muhtelif oyuncaklar, jimnastik aletleri

Hiç yorum yok: